A w maju lubię...(i tortille z bakłażanem, mozarellą i pomidorem)


1. „Ależ Talerz” - kulinarne filmiki z Pawłem Lorochem (którego fanką jestem w zasadzie od początków blogosfery polskiej) w roli prowadzącego. Jego blog Trzak-prask czytałam jeszcze w liceum, czyli niemal dekadę temu ;), jednak dopiero po jakimś czasie dowiedziałam się, kim jest autor. W „Ależ Talerz” Paweł Loroch potrafi mnie zachęcić nawet do pasty z sardynek z puszki.

2. Blog Manger autorstwa Mimi Thirrison. Zajrzałam na niego dzięki komentarzowi Czytelniczki (Tropic of Anna, dziękuję!) i jedyne, co z siebie wydałam, to okrzyk zachwytu. Czy to możliwe, że na świecie żyją tak piękni ludzie, mieszkają w tak pięknych miejscach i tak pięknie jedzą?

3. Wystawę „The Human Body Exhibition". Jeszcze jej nie widziałam, ale z pewnością na nią pójdę. Gdańsk jest trzecim po Krakowie i Warszawie miastem w Polsce, które prezentuje tę kontrowersyjną wystawę. Czy ktoś z Was na niej był?


4. Kolejną wystawę, której nie mogę się doczekać: „Dokument” Chrisa Niedenthala CSW Łaźnia 1. Wystawa rozpoczyna się 21 czerwca, a kończy się 18 sierpnia, więc mamy jeszcze trochę czasu, by ją odwiedzić.

5. Wiosenne burze. Uwielbiam kolor nieba tuż przed takim wyładowaniem i zapach powietrza po nim. 

6. Instagram. Jak zwykle z opóźnieniem, ale założyłam tu konto i czasem będę na I. zaglądać.

7. Oczywiście w maju lubię szparagi i rabarbar, na naszym stole najczęściej pojawia się krajanka nr 1 lub nr 2, rabarbar najbardziej lubię w kruchej tarcie z migdałami i w crumble owsiano-orzechowym, no i w nieśmiertelnych muffinach.

Ale po powrocie z Izraela przeżywam fazę bakłażanową. Nigdzie nie jadłam tak pysznych bakłażanów w oliwie, w sosie pomidorowym, w ostrej marynacie… Zatem gdy tylko wróciłam do domu, oczywiste było, że na stole lada moment pojawi się bakłażan.



TORTILLA: BAKŁAŻAN + POMIDOR + MOZARELLA + CEBULA

4-6 pszennych tortilli
1-2 pomidory
1 mały bakłażan, pokrojony wzdłuż na plastry (grubość ok. 1 cm)
1 cebula
1 kulka mozarelli
sól i pieprz do smaku

Plastry bakłażana solę i grilluję z dwóch stron na lekko natłuszczonej patelni grillowej (bądź podsmażam na normalnej).

Pomidory i mozarellę kroję w plastry. Cebulę kroję w krążki i posypuję solą, by puściła nieco soku i złagodniała.

Na tortilli układam 1-2 plastry bakłażana, 2-3 pomidora, krążki cebuli i 2 plasterki mozarelli. Pieprzę całość, ewent. lekko solę. Składam w paczuszkę, najpierw składając do środka lewy i prawy bok, a następnie dolny i górny.

Grilluję do zarumienienia tortilli, podaję ciepłe. 


Etykiety: , , , , , , , ,