Cacko bez dziurki (TARTALETKI Z JAGODAMI/BIAŁYMI PORZECZKAMI I BIAŁĄ CZEKOLADĄ/PŁATKAMI MIGDAŁOWYMI)




Zanim przekopię się przez wakacyjne zdjęcia i zaległe maile, nim pogonię wszystkie koty, które zebrały się pod kanapą, przesadzę przerośnięte zioła i wypiorę różową sukienkę w trupie czaszki (mój wakacyjny nr 1, a w zasadzie już nr 2, bo w tym roku wyparła go długa patchworkowa spódnica z second-handu), spełnię obietnicę z postu poniżej i pokażę Wam pewne jagodowe cacuszko. 

Pewnego lata, kiedy jeszcze spędzałam wakacje w domu rodzinnym, piekłam je niemal co dzień. Schodziło od razu, pochłaniane tuż po lekkim ostygnięciu. Swoją drogą, pieczenie dla rodziny to było coś - siostry i rodzice mogli zjeść każdą ilość słodkości, która wyszła spod moich rąk, dzięki czemu mogłam wyżywać się kulinarnie. 

Ten wypiek znacie bardzo dobrze, tyle że w wersji malinowej - mowa o tarcie z malinami i białą czekoladą pod owsianą kruszonką. Pierwotnie robiłam ją w wersji jagodowej, a potem modyfikowałam nadzienia, dodatki, wprowadzałam wariacje malinowe, porzeczkowe, jeżynowe. Bywało, że zamieniałam białą czekoladę na mleczną albo gorzką, a zamiast kruszonki podsypywałam całość płatkami migdałowymi lub orzechami laskowymi. Początkowo wypiekałam to ciasto w formie babeczek, z czasem zrobiłam się wygodna i skomasowałam je pod postacią tarty.

Dzisiaj babeczki z jagodami, białą czekoladą i kruszonką owsianą pojawiają się w doborowym towarzystwie tartaletek z białą porzeczką i tych z jagodami z płatkami migdałowymi. A ta poniżej to wersja de luxe, bo ma i kruszonkę, i płatki migdałowe.




TARTALETKI Z JAGODAMI/BIAŁYMI PORZECZKAMI I BIAŁĄ CZEKOLADĄ/PŁATKAMI MIGDAŁOWYMI

składniki i sposób przyrządzenia zgodnie z TYM przepisemz tą różnicą, że:

-  zamiast dużą formę, wylepiam blachę na muffiny (wychodzi ok. 8-11 babeczek), 
-  maliny zastępuję jagodami bądź białą porzeczką
-  na wierzch niektórych babeczek (upieczonych) wysypuję uprażone na suchej patelni płatki migdałowe;

Etykiety: , , , , ,