Księżyc wielki jak obiadowy talerz



Jest czerwiec.
Jestem opalona.
Maluję paznokcie na różowo.
Zrywam płatki róży na konfiturę.

Wącham świeżo skoszoną trawę, w pisku jaskółek szukam ukojenia.

Zapach czerwcowego wieczoru przyprawia o drżenie serca.
Wszystko jest takie samo, ale zarazem zupełnie inne. Księżyc wielki jak obiadowy talerz, intensywna zieleń trawy, ciepła miękkość piasku… Zlepek chwil i emocji, garść wspomnień i to lepkie, ciężkie deja vu.


Jest czerwiec.
Zakwitły stokrotki.
Mam na nosie trzy piegi i jem truskawki (na przykład te z ananasem i miętą).

Jak co roku.


ETON MESS

(przepis na ok. 4 szklanki)

8 bez
250 ml słodkiej śmietanki (30%)
2 łyżeczki cukru pudru
ok. szklanki wyszypułkowanych truskawek

Ubijam śmietankę z cukrem pudrem. Truskawki kroję na cząstki. Delikatnie mieszam śmietanę, truskawki i resztę bez (zostawiam kilka bez i kilka truskawek do dekoracji).

Na dno 4 szklanek kruszę po połowie bezy (na każdą szklankę), następnie nakładam warstwę śmietankową. Posypuję pozostałą bezą i ozdabiam truskawkami. Podaję.



ROLADA PODWÓJNIE TRUSKAWKOWA

(przepis jest z GP)


Uwagi:

1. Jak sobie obiecałam, tak zrobiłam – Eton mess pojawił się na moim stole. Z domowymi bezami. 

Szybki (nie licząc pieczenia bez), bardzo letni i lekki (mimo swej kaloryczności) deser. Przygotowując go nie korzystałam z żadnego konkretnego przepisu, bo znając ideę deseru, przyrządziłam go samodzielnie. W tym miejscu warto jednak wspomnieć, że po raz pierwszy widziałam go u Nigelli (dawno, dawno temu).

2. Rolada truskawkowa to bardziej pracochłonna, rzecz, bo oprócz pieczenia biszkoptu (który jednak robi się szybko), trochę czasu zajmuje przygotowanie masy truskawkowej, na którą składa się kilka różnych składników. Ale kiedy pod koniec pracy ze ściereczki wyłoni się pulchne ciałko rolady, oprószone cukrem pudrem, satysfakcja jest wielka.  

Ta rolada ze zdjęcia to ostatni kawałek, który zachowałam na potrzeby blogu, niestety po leżakowaniu w lodówce, więc straciła wiele ze swego uroku. Ale muszę Wam ją pokazać, bo jest pyszna – lekka, podwójnie truskawkowa i taka… czerwcowa.

Przepis pochodzi z Galerii Potraw, a wzięłam go od Kaczucholand (obecnie Bakerlady). Do rolady zabierałam się mniej więcej tyle czasu, co do cukiniowego placka Pyńka, więc jej upieczenie mogę nazwać kolejnym sukcesem!


3. A w sezonie na truskawki koniecznie chcę Wam polecić konfiturę truskawkową z tonką (tudzież wanilią), opartą na przepisie L. Ćwierczakiewiczowej. Robiłam ją rok temu - jest boska.



4. A więcej truskawkowych rzeczy, w tym pyszną tartę Czarny Truskawkowy Las albo truskawkowe tiramisu znajdziecie TUTAJ.

Etykiety: , , , ,