Szare godziny /zupa marchwiana z ciecierzycą i tahini/


Po głowie krążą mi różne historie, ale wyjątkowo ciężko mi skupić się na układaniu słów w sensowne zdania. Dni zlewają się w bure bezsmakowe bryły, a każda godzina ma ten sam odcień szarości.

Obijam się od kawy do kawy, szukam promienia słońca między jedną a drugą herbatą. 
I powolutku zaczynam tęsknić za wiosną. 



W domu dodaję sobie energii rozgrzewającymi zupami o intensywnej barwie. Odkąd zobaczyłam na blogu Smitten Kitchen tę zupę marchwiową z ciecierzycą, wiedziałam, że za chwilę pojawi się na moim stole.


ZUPA MARCHEWKOWA Z PRAŻONĄ CIECIERZYCĄ I SOSEM Z TAHINY

na zupę:
2 łyżki oliwy
500g marchewek, obranych i pokrojonych w plasterki
1 mała cebula
3 ząbki czosnku
1/4 łyżeczka zmielonej kolendry
1/2 łyżeczki kuminu
sól do smaku
1/3 łyżeczki chilli w płatkach
ok. 1/2 l bulionu

na prażoną ciecierzycę:
1 puszka ciecierzycy, opłukanej wodą i odsączonej 
1 łyżka oliwy
1/2 łyżeczki soli morskiej
1/4 łyżeczki zmielonego kuminu

na sos tahini:
3 łyżki tahini
2 łyżki soku cytrynowego
szczypta soli
2 łyżki wody

do ozdoby: 
pietruszka/kolendra

Zupa: w rondlu o grubym dnie rozgrzewam oliwę i podsmażam na niej przez ok 10 minut marchewkę, posiekaną drobno cebulę, zmiażdżony ząbek czosnku i przyprawy, mieszając co jakiś czas. Następnie dolewam bulion i gotuję na małym ogniu, aż marchewka zmięknie. 

Zdejmuję garnek z ognia, miksuję na gładką masę, solę do smaku i podaję w łyżką sosu tahini i garstką prażonej ciecierzycy. Ozdabiam pietruszką lub kolendrą.

Ciecierzyca: mieszam ciecierzycę z pozostałymi składnikami i przesypuję na blachę. Piekę w 180 st. C. do momentu, gdy ciecierzyca zacznie brązowieć i stanie się chrupiąca. Trwa to ok. 10-15 minut.

Sos tahini: w miseczce mieszam składniki sosu.

Uwagi:

1. Przepis podpatrzyłam na Smitten Kitchen, moja wersja nie jest jego dosłownym tłumaczeniem - napisałam, jak ja robiłam tę zupę. Proporcje na 2-4 miseczki zupy. 

2. To mocno rozgrzewająca, sycąca (dzięki ciecierzycy) zupa. Marchewkę można zastąpić dynią, również będzie tu świetnie pasować.

3. Prażona ciecierzyca świetnie smakuje również bez zupy ;)

Etykiety: , , , , , ,