Prawiek i inne miejsca. Sernik z mascarpone i białej czekolady z malinami



W momencie, gdy czytacie ten tekst, przemierzam okolice Olgi Tokarczuk, wyłapując w czasie i przestrzeni Prawiek i inne miejsca (ciągnąc swój pług przez kości umarłych ;).

Mam nadzieję, że kiedy to czytacie, za oknem świeci słońce.
Mam nadzieję, że pogodziliście się już faktem, że zielone szparagi pojawią się dopiero za rok.
Mam nadzieję, że zieleń u Was jest tak nieprzyzwoicie bujna, jak u mnie.
I że zarośla pachną równie słodko co tutaj.

Mam jeszcze nadzieję, że jedliście już pierwsze maliny prosto z krzaczka.

A jeśli ich nie jedliście, możecie się pocieszyć kremowym, aksamitnym i rozpływającym się w ustach sernikiem z mascarpone, białej czekolady i mrożonych malin, w którym zakochałam się już jakiś czas temu. W tym roku robiłam go już kilka razy i ciągle mam nań ochotę.



SERNIK MALINOWY Z MASCARPONE, BIAŁEJ CZEKOLADY  Z MALINAMI

250 g ciastek typu Digestive
100 g masła, roztopionego
3 czubate łyzeczki żelatyny w proszu
300 ml śmietany 30%, schłodzonej
4 czubate łyżki cukru pudru
600 g mascarpone
1 biała czekolada, roztopiona w kąpieli wodnej
1 szklanka malin, mogą być mrożone (nie rozmrażamy wcześniej)
1 galaretka malinowa

Formę (23 cm) smaruję tłuszczem i wykładam folią spożywczą. Ciastka miksuję na okruszki i mieszam z roztopionym masłem, wykładam na spód formy, lekko ugniatając.

Żelatynę namaczam w kilku łyżkach gorącej wody. Śmietankę ubijam na średnio sztywną pianę, dodaję cukier puder i ubijam na sztywno. Mieszając śmietanę na małych obrotach, dodaję stopniowo mascarpone, po czym białą czekoladę. Namoczoną żelatynę mieszam w 1/5 gorącej wody, po czym zwiększam obroty  miksera i wlewam szybko żelatynę. Wykładam masę na spód i chłodzę, przygotowując w tym czasie galaretkę owocową (daję 1/2 szklanki wody mniej, niż przewiduje przepis na opakowaniu). 

Na masę serową wykładam maliny, zalewam lekko stężałą galaretką i chłodzę kilka godzin. Z doświadczenia wiem, że 3 godziny wystarczają.




Uwagi:

1. Przepis na sernik pochodzi z Kwestii Smaku. Spód z Digestives wygrywa, wg mnie nie ma lepszego, a to dzięki słonawemu posmakowi, który świetnie kontrastuje z kremową delikatnością sernika.

2. Uwielbiam serniki na bazie mascarpone. Ser ten bardzo lubi się z letnimi owocami, co sprawia, że ciasta z dodatkiem mascarpone świetnie pasują sprawdzają się w roli letnich deserów.

Etykiety: , , , , , ,