Liście rzodkiewkom potargał wiatr



Przez miasto przetoczyła się ulewa.

Wiatr przewrócił różowe pelargonie, potargał liście młodym rzodkiewkom i przewrócił  stojak z praniem, który nieopatrznie zostawiłam na tarasie. I jeszcze leżak - gdy wróciłam z pracy , leżał nieprzyzwoicie rozkraczony na posadzce.

Ale to nic, bo miałam przed sobą miskę truskawek, a na niebie zakwitła olśniewająca tęcza.


TRUSKAWKOWO-ANANASOWA SAŁATKA Z MIODEM I KARDAMONEM

2 garście truskawek
1/2 świeżego ananasa
duża szczypta sproszkowanego kardamonu
2 łyżki miodu
1 łyżka wody (nie może być gorąca)
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka listków świeżej mięty

Umyte truskawki pozbawiam szypułek i kroję (na 4 części większe sztuki, na 2 mniejsze).  Połówkę ananasa przekrawam na pół (wzdłuż) i wycinam twardy rdzeń. Następnie każdą z części dzielę na pół i kroję w cząstki podobnej wielkości, co truskawki.
W miseczce mieszam miód, wodę i sok z cytryny. Najlepiej odstawić taką miksturę na noc, by wszystkie składniki miodu się aktywizowały, ale w przypadku braku czasu można sobie to darować albo odstawić miód z wodą na pół godziny. Przed podaniem mieszam miodową zalewę z kardamonem. Polewam nią wymieszane w miseczce truskawki i ananasa. Posypuję miętą. Podaję.


Uwagi:

1. Sałatka aż się prosi o świeżą miętę, której niestety nie miałam pod ręką. Jako że ten składnik wydaje mi sie b. istotny, zamieściłam go w przepisie. Sałatka bez mięty również jest pyszna ;) 

2. Sałatka jest słodkawa, odświeżająca i baaaardzo zdrowa. Jeśli pokusicie się o aktywizację miodu, jej wartości zdrowotne wzrosną (ja zawsze zalewam porcję miodu odrobiną letniej - nigdy wrzącej - wody i zostawiam na noc, by następnego dnia mieć świeżą dawkę wartościowego miodu).

3. Wskazane proporcje wystarczą dla 2 osób.

Etykiety: , , , ,