Parowary wędrują do...(wz)

Zgodnie z zapowiedzią, dziś przyszedł czas na wyłonienie zwycięzców (a właściwie zwyciężczyń, bo tak się złożyło, że wygrały same kobiety) w tym konkursie.

Przyszło do mnie mnóstwo fajnych, inspirujących przepisów – wybór nie był łatwy. Zgodnie z moją wcześniejszą praktyką, wybrałam 10 najciekawszych propozycji wraz z uzasadnieniami i z nich wylosowałam 5 osób. W tym miejscu muszę Wam powiedzieć, że zwycięzcy będą mieć szansę na jeszcze jedną wygraną, bowiem autor jednego z 5 przepisów otrzyma (najprawdopodobniej) zestaw do fondue.

Wśród propozycji, które przesyłaliście królowały wytrawne sałatki z dodatkiem truskawek, z rukolą bądź szpinakiem, delikatne mięsa w kilku wcieleniach (pierś kurczaka, dorsz, łosoś) i naleśniki. Znalazły się propozycje na torty, szaszłyki, naleśniki i słodkie kremy. Jako że uważam, że do Smako-Łyka najlepiej pasuje coś kontrastującego z nutą słodyczy w wodzie, mój wybór padł na wytrawne propozycje (z jednym wyjątkiem).

Zatem parowary otrzymują:

1. Małgorzata Z., która przedstawiła propozycję na lunchową parkę – Smako-Łyk i wytrawny keks z brokułami i pomidorkami koktajlowymi. Tak Małgosia uzasadniła swój wybór: pomyślałam, że Smakołyk i keks to dobrana para na lunch -wystarczy kilka kromek mojego wypieku, buteleczka truskawkowego Smakołyku i mamy gwarantowaną smaczną przerwę na drugie śniadanie a przy tym naprawdę niewiele pracy. Taki keks można modyfikować ( zamiast brokułów dodawać inne warzywa), podobnie jak smaki Smakołyka- kiedy znudzi nam się truskawkowy, to możemy wybrać jabłkowy itp.

2. Zuzanna, która przekonała mnie do makaronu z pesto z rukoli, z dodatkiem słodkich pomidorków. Jako że pesto z rukoli jeszcze nie gościło w mojej kuchni, z przyjemością wykorzystam ten przepis. Uzasadnienie Zuzi: wg mnie do Smakolyka truskawkowego pasuje makaron z zielonym pesto z rucoli i z pomidorkami cherry. Dlaczego taki smak? Pomidorki cherry mają słodki, wręcz owocowy smak, który kojarzy mi się ze smakiem truskawki. Pomyslalam, ze takie danie bedzie fajnie łaczyć się napojem, ktory ma truskawkowa nutę. No i jeszcze danie to jest lekkie i pachnie latem - tak jak truskawkowy Smakolyk.

3. Veronikaa, która przedstawiła lekką i ciekawą sałatkę z kurczakiem, sałatą lodową i mango o wdzięcznej nazwie „Słońce na talerzu”. Według Veroniki truskawkowy smako-łyk i słoneczna sałatka to bajeczne połączenie, nie tylko dla tych co już tęsknią za wakacjami...

4. Agnieszka M., która podsunęła mi pomysł na orientalne szaszłyki. Spodobało mi się zestawienie ostrej i wyrazistej potrawy z delikatnym smakiem wody. Agnieszka uzasadniła swój wybór tak: jeśli truskawki (nawet jeśli to smak truskawek w wodzie) to i lato, za którym już tęsknimy. A jeśli lato, to dania obowiązkowo egzotyczne! Smak lata przypominają także świeże zioła- w tym przypadku mięta i kolendra. Egzotyczne szaszłyki, które chcę zaproponować i orzeźwiający smak wody, to dla mnie najlepsze połączenie!

5. Last, but not east – Marta P., której skojarzenie smakowe i jego uzasadnienie mnie ujęło. Marta zaproponowała kaszę mannę z cynamonem. Żeby nie przedłużać, oddaję głos Marcie: od jakiegoś czasu marzę o wyjeździe do Toskanii. Toskania i Włochy kojarzą się głównie z celebracją jedzenia. Włosi ponoć nie jedzą po to, aby żyć, ale żyją po to, aby jeść. Jednak główną cechą ich kuchni jest prostota. Gdy przeczytałam o konkursie jako duet do Smako-łyka truskawkowego ukazał mi się jedna jedyna potrawa. Idąc tropami włoskiej kuchni, która podpowiada prostotę, ten to włąśnie przepis zaprezentuję, jako najbardziej odpowiedni (choć nie jest to przeis z kuchni włoskiej).[…]
Dlaczego do głowy przyszedł mi ten właśnie przepis?To proste – gdy byłam dzieckiem na sobotnie śniadanie Mama gotowała taką właśnie kaszę manną. Miała zawsze problem, bo Tata lubił rzadszą, ona z Bratem taką sobie, a ja gęstą, niemal „nieruchomą”. Na środku stołu stała buteleczka z sokiem truskawkowym. Można było sobie polać kaszę, jeśli ktoś miał akurat ochotę.
I od razu pomyślałam, że ten Smako-łyk truskawkowy to właśnie może być zamiennik tego soku truskawkowego.
Jakie to fajne! :)

Dziękuję Wam bardzo za wszystkie propozycje, cieszę się, że wzięliście udział w tym konkursie!

Bardzo Was proszę o jak najszybsze przesłanie swoich adresów na mail wlodarczyk.ania@gmail.com, aby parowary trafiły do Was jak najszybciej!