Finał- orzechowy weekend


Decyzję o tym, co na obiad, podjęłam szybko- od dawna chodziła mi po głowie (po języku:) sałatka z orzechami włoskimi i cukinią.
Niestety, w "moim" warzywniaku cukinii już nie było, miła pani poinformowała mnie, że obecnie mogę dostać tylko cukinię z eksportu. Postawiłam więc na krajowe produkty i kupiłam wielkiego kabaczka. Smakuje inaczej, ale według mnie dobrze się sprawdza, choć słodkiej, delikatnej cukinii nic nie zastąpi. Poczekamy do wiosny...


Sałatka z orzechów włoskich i kabaczka/cukinii


Przepis na tę sałatkę pochodzi z galerii.

400 g młodaej cukinii ( juz już pisałam, zastapiłam ja kabaczkiem, choć cukinia jest o wiele lepsza)
100 g orzechów włoskich
2 ząbki czosnku
2 łyz. soku z cytryny
1/2 łyz. miodu
160 ml jogurtu naturalnego
4 łyż. oliwy
koperek
sól, pieprz, słodka papryka

Kabaczka myję, obieram, ścieram na tarce warzywnej. Czosnek, koperek, orzechy siekam. Przesmażam kabaczka z czosnkiem na dwóch łyżkach oliwy. Dodaję orzechy i koperek. Z jogurtu, miodu soku z cytryny i pozostałej oliwy robię sos. Polewam nim sałatkę.

Następnym razem zrezygnuję z dodatku papryki, bo jej smak kompletnie mi nie pasuje.

Etykiety: , , , , , , ,